Stari savski most


blog

Po ko zna koji put, šira javnost u Srbiji je podeljena. Jedni su za rušenje mosta, drugi se protive rušenju.

U izjavi za list Danas, Goran Vesić aktuelni ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture dao je odgovor na poslaničko pitanje: “Most nije simbol antifašističke borbe, imamo druge simbole borbe. On neće biti uništen, on će biti sačuvan, ali Beograd zaslužuje saobraćajno veći most” izjavio je Vesić u Skupštini Srbije odgovarajući poslanici poslaničke grupe Zeleno – levi klub, Ne davimo Beograd, Moramo Jeleni Jerinić.

Ostatak na web stranici lista Danas

Predsednik Stranke slobode i pravde Dragan Đilas, u autorskom tekstu istakao je sledeće: “ Mostovi ne spajaju obale, nego ljude. Zato se mostovi u miru ne ruše nikada, a u ratu retko. U ove dve rečenice je sadržan odgovor na pitanje o neverovatnoj ideji srpskih i beogradskih vlasti da se sruši Stari most preko Save i na istom mestu napravi novi. Most koji je simbol otpora Beograđana fašizmu, jer ga je profesor Miladin Zarić sam spasio od rušenja 1944. godine! “ Nastavak TEKSTA na portalu Nova.rs.

Most jeste simbol antifašističke borbe. Prilikom oslobođenja Beograda 1944.godine, Nemci su želeli da miniraju ovaj most koji su, prethodno za svoje potrebe izgradili. Miladin Zarić imao je deminersko znanje stečeno tokom Balkanskih ratova i Prvog svetskog rata. Zbog hrabrosti stečenih u ovim ratovima dobio je brojna odlikovanja.

20.10.1944.godine, kao običan građanin, živeo je u blizini Savskog mosta. U Beograd je stigla Crvena armija, ali je Zarić znao tačno mesto gde su postavljene mine. Zajedno sa vojskom prišao je mostu i zatim je sam presekao detonatorsku žicu. Zbog tog čina dobio je Orden za hrabrost FNRJ.

Zato Stari Savski most ima istorijsku vrednost.  Ovaj most danas povezuje stari deo Beograda sa Novim Beogradom.

Poslednji put je renoviran od oktobra 2007.do marta 2008.godine.

Preko mosta dnevno pređe više od šest hiljada vozila. Stari savski  most koristi i tramvajski saobraćaj. Tramvajska linija br.9 prevozi putnike od Banjice do Novog Beograda.

Vlada Republike Srbije uzima kredit u iznosu od 80 miliona evra za rušenje mosta. Šira javnost nagađa o novoj lokaciji Starog mosta. Takođe se ne zna početak gradnje novog mosta ukoliko i kada ovaj stari bude srušen.

Zašto se ovaj most ponovo ne obnovi? Zašto mora da bude srušen? Pored ruganja istoriji njegovim rušenjem nastaće još veći saobraćajni kolaps.

Putnička vozila biće preusmerena na Brankov most i na Gazelu -dva mesta koja su prebukirana i na kojima je stalno velika gužva, a tramvajski saobraćaj biće preusmeren na Most na Adi koji ima, pored putničkog i šinski saobraćaj.

Beograđani znaju kako se u glavnom gradu obnavljaju ulice, zna se i kako je renoviran Trg republike.

Znamo da još nije izgrađena nova autobuska stanica čiji su završetak i stavljanje u funkciju koristili funkcioneri SNS-a tokom izbornih kampanja.

Pitam se, koliki će zajam uzeti država u slučaju gradnje novog mosta? Novca u budžetu za tu investiciju nema.

Iz svega navedenog smatram da Stari savski most treba da bude tu gde je. Može da se renovira kada u budžetu bude bilo novca. Rušenjem se zaboravlja Miladin Zarić.

Rušenjem se pravi ogroman saobraćajni problem. Zbog rušenja se država zadužuje a taj novac ćemo vraćati mi, obični građani, kroz razne vrste poreza.

Na kraju ponavljam- ne dirajte Stari savski most. Može, jednog dana da postane pešački most i zona za bicikliste. Razmisli o tome Gorane Vesiću.

Fotografija preuzeta sa sajta Unsplash.com

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s